dinsdag 8 september 2009

Op de helft

De letters J, K, L en M van het documentatie-archief zijn nu on line. Dat betekent dat we op de helft zijn wat de Nederlandse kunstenaars betreft. Hopelijk komt de andere helft ook deze week nog klaar. Dan gaan we beginnen aan de andere landen van Europa.
Gaan we wel hard genoeg, vroeg ik me van de week af. Ja, was het antwoord. Het is gewoon een grote klus. Wellicht moet ik toch wat minder stilstaan bij sommige namen. Maar zal het me lukken te negeren dat enkele ervan nostalgische gevoelens bij mij oproepen? Zoals Mesdag, wiens panorama ik aan de hand van mijn opa al op zesjarige leeftijd voor het eerst bezocht. Of als een aantal achter een naam mij nieuwsgierig maakt (zie Leickert, Charles met maar liefst 504 documenten in het archief).
Conclusie, het is onmogelijk om deze lijsten te maken en niet af en toe af te dwalen.
En wat Mesdag betreft. Jaren later nam ik mijn toen zesjarige neefje mee naar het panorama. Hij vond het net zo mooi als ik destijds. Tijdloos dus.
Klk op de afbeelding hieronder om naar de site van Panorama Mesdag te gaan.
Cobi, webmaster.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten